onsdag 4. mars 2009

Reklame analyse, 4. Mars

Denne norsktimen fikk vi til disposisjon for å jobbe med den reklame analysen vi skal lage og fremføre. Jeg begynte med å finne reklame. Jeg visste egentlig ikke hva jeg ville at den reklamen jeg skulle analysere skulle reklamere for, men jeg kunne godt tenke meg at det var en reklame for hårprodukt eller noe som lignet fordi jeg har sett ganske mange slike reklamer. Jeg visste ikke hva jeg skulle søke etter, eller hvor jeg skulle lete, men surfet litt tilfeldig rundt på forskjellige internett sider for å få inspirasjon.
 Mot slutten av timen hadde jeg kommet frem til den konklusjonen at det i det hele tatt lå veldig få typiske reklamer på for eksempel google, det eneste som lå der var logoer, eller bilder av selve produktet, men ikke en reklame med tekst og bilde som hørte sammen og påvirket hverandre. Jeg bestemte meg derfor for å se litt i aviser og annen reklame som vi får i posten, fordi jeg i det hele tatt liker bedre å forholde meg til reklamer som er i papir form, og fordi da får jeg sammenlignet bedre hvis jeg er i tvil om hvilen reklame jeg vil velge. Jeg kommer til å se i gjennom den reklamen vi får i posten, og i forskjellige blader og sånn for å finne en passende reklame.

Ingen kommentarer: